Informacje
Wierzymy w magiczną moc Nowego Roku i obiecujemy sobie, że tym razem na pewno zrealizujemy plan. Niestety, najczęściej zdarza się tak, że po jakimś czasie zaczynamy wymyślać coraz to nowsze wymówki, aż w końcu postanowienie zadbania o własne ciało zostaje odłożone na bliżej nieokreśloną przyszłość.

 

Jeśli należysz do osób, które znakomicie wpisują się w ten scenariusz, nie martw się, można temu zaradzić. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest odpowiednia motywacja. Wśród czynników zachęcających do zmiany stylu życia na bardziej aktywny, koniecznie należy wymienić korzyści, jakie niosą za sobą regularne ćwiczenia. A tych jest bez liku!

Poznaj 5 głównych powodów, dla których warto się ruszać.

 

Rusz się po ZDROWIE

Liczne badania wskazują na zbawienny wpływ aktywności fizycznej na ludzki organizm. Dowiedziono, że nawet minimalna dawka ruchu obniża ryzyko zapadnięcia na poważne choroby, wydłuża życie oraz spowalnia procesy starzenia się.

Regularne ćwiczenia pomagają m.in. uregulować poziom cukru i cholesterolu we krwi, wzmocnić mięśnie, zwiększyć gęstość kości i zmniejszyć ryzyko ich złamania, zwiększyć pojemność płuc, usprawnić funkcjonowanie mózgu, układu sercowo-naczyniowego oraz pokarmowego, a także zapobiec powstawaniu komórek nowotworowych. Ponadto ruch stymuluje układ odpornościowy - osoby prowadzące aktywny tryb życia rzadziej zapadają na infekcje i szybciej wracają do zdrowia.

Nie można również nie wspomnieć o ogólnej poprawie kondycji fizycznej i psychicznej organizmu. Systematyczne uprawianie sportu wspomaga zasypianie i wpływa na jakość snu, niweluje także negatywne działanie stresu na organizm.

Rusz się po ZGRABNĄ SYLWETKĘ

Efekt jo-jo dotyka znaczną część osób walczących o zgrabną sylwetkę, bowiem trudno zgubić niechciane kilogramy, ograniczając jedynie ilość dostarczanych wraz z pożywieniem kalorii. Dzięki regularnym ćwiczeniom nie tylko spalamy tkankę tłuszczową, ale również rzeźbimy ciało i budujemy mięśnie, co w przyszłości pozwala na utrzymanie wagi na stałym poziomie.

Szczupła sylwetka, jędrne i kształtne ciało oraz promienna cera sprawiają, że wzrasta nasza samoakceptacja. Postrzegamy siebie jako bardziej atrakcyjnych fizycznie, bardziej pociągających dla płci przeciwnej oraz bardziej wartościowych. Wzrasta również świadomość własnego ciała, ponieważ ćwiczenia fizyczne poprawiają koordynację ruchową, czyniąc nasze ruchy bardziej płynnymi i pełnymi gracji.

Rusz się po SZCZĘŚCIE

Wszyscy znają powiedzenie „w zdrowym ciele, zdrowy duch”. Jest ono jak najbardziej prawdziwe, bowiem nic tak korzystnie nie wpływa na samopoczucie, jak uprawianie sportu. Podczas wysiłku fizycznego w naszym organizmie wytwarzają się znaczne ilości endorfin, zwanych potocznie hormonami szczęścia. Ćwicząc, stajemy się bardziej zadowoleni nie tylko z własnego wyglądu, ale również z otaczającej nas rzeczywistości. Zyskujemy pozytywne nastawienie do świata i ludzi, nabieramy pewności siebie i czujemy, że możemy przenosić góry.

Poczucie zadowolenia jest zaraźliwe, szybko rozprzestrzenia się na inne sfery życia. Wkrótce uświadamiamy sobie, że od rozpoczęcia prowadzenia aktywnego stylu życia, lepiej układa nam się w szkole, pracy i sprawach osobistych. Nie boimy się podejmować nowych wyzwań, a smak porażki nie wydaje się nam już tak gorzki. Krótko mówiąc, zaczynamy być bardziej szczęśliwymi ludźmi.

Rusz się po SPRAWNY UMYSŁ

Udowodniono naukowo, że podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych w mózgu powstają nowe połączenia między neuronami, co w konsekwencji pozwala nam cieszyć się dobrą pamięcią i sprawnym umysłem do późnej starości. Ponadto kiedy uprawiamy sport, do naszego organizmu dostarczana jest większa ilość tlenu, dzięki czemu nasz mózg „dotlenia się”. Nic więc dziwnego, że po wysiłku jesteśmy bardziej skoncentrowani, a do głowy przychodzą nam zaskakująco kreatywne pomysły.

PS Jeśli pracujesz kilka godzin przed komputerem lub długo się uczysz, warto w czasie przerw wykonywać kilkuminutowe ćwiczenia, które pozwolą Twojemu mózgowi odpocząć i zregenerować siły. Dzięki temu poprawi się wydajność i jakość Twojej pracy.

Rusz się po ENERGIĘ

Ćwiczenia dają naszemu organizmowi niesamowity zastrzyk energii. Zaledwie 10 minut aktywności fizycznej dziennie skutecznie pobudza ciało i umysł do działania oraz obniża poziom zmęczenia. Z kolei poranny wysiłek pozwala nam na rozpoczęcie dnia w pełni sił i na pełnych obrotach. Poranna kawa? Można zapomnieć, że coś takiego w ogóle istnieje.

 

To tylko niektóre powody, dla których warto zacząć uprawiać sport. Jeśli widzisz inne pozytywne strony, tym lepiej dla Ciebie – im będzie ich więcej, tym szybciej porzucisz kanapę i wyruszysz w drogę ku wymarzonym celom.

Ocena: 0