Informacje
Szczęśliwy ten, który miłość do sportu wysączył z matczynym mlekiem. Pół biedy, jeśli jesteś osobą, która potrafi skutecznie się zmotywować i wziąć w karby swoje lenistwo. Jednak co z tymi, którzy ćwiczyć nie lubią i pomimo usilnych prób polubić nie potrafią?

Cóż, przy odrobinie dobrej woli oraz zastosowaniu pewnych sztuczek możesz przekonać się do regularnych ćwiczeń.

Poniżej mamy dla Ciebie kilka rad, które pomogą Ci zmierzyć się z mniej przyjemną stroną aktywności fizycznej. Nie gwarantujemy, że z dnia na dzień trening stanie się treścią Twojego życia, ale jesteśmy pewni, że oswoisz wroga, a nawet będziesz potrafił się z nim zaprzyjaźnić.


Nastawienie

Kluczem do sukcesu jest odpowiednie nastawienie. Wychodząc z założenia, że na pewno nie polubisz biegania, jazdy na rowerze czy pływania, pozbawiasz się możliwości poczucia sympatii do tych dyscyplin sportowych. Jest to tzw. samospełniająca się przepowiednia. Perspektywa, z której patrzysz na świat jest bardzo ważna, dlatego lepiej już na początku przyjąć, że potrafisz coś zrobić, wtedy jest bardziej niż możliwe, że stanie się to rzeczywistością.

Często popełnianym błędem jest również twierdzenie, że czegoś się nie lubi, chociaż nigdy nawet się tego nie spróbowało. Tutaj znów na przeszkodzie staje Twój umysł i kody, które zostały zapisane w Twojej podświadomości. Zazwyczaj powodem takiego stanu rzeczy są negatywne skojarzenia z daną czynnością. Czas rozprawić się z obrazem, który został wszczepiony do Twojego umysłu!

Motywacja

Ważnym krokiem na drodze do polubienia wysiłku fizycznego jest również właściwa motywacja. Właściwa, czyli jaka? Jeżeli rozpoczynasz przygodę ze sportem, ponieważ ulegasz presji otoczenia, przekazom mediów czy namowom bliskich osób, nic dziwnego, że nie jesteś w stanie przekonać się do ćwiczeń. W takiej sytuacji będziesz odczuwać zewnętrzny przymus, przeciw któremu Twoje wewnętrzne „Ja” będzie się buntowało.

Jedynym wyjściem jest zamiana „muszę” na „chcę”. „Muszę” to słowo o pejoratywnym wydźwięku, łączące się z odgórnie narzuconymi działaniami, natomiast „chcę” jest wyrazem Twoich pragnień, marzeń, a co najważniejsze – decyzji. Dlatego powody do zmiany stylu życia na bardziej aktywny powinny być podyktowane Twoimi wewnętrznymi przekonaniami!

Zabawa

Jako dziecko z pewnością lubiłeś ruch i zabawy na świeżym powietrzu. Dopiero proces dorastania i przystosowywania się do wzorców i reguł obowiązujących w społeczeństwie spowodował, że Twoja aktywność zmalała, a nawet zacząłeś postrzegać ją jako nieprzyjemną. Czas powrócić do korzeni!

Ćwicz wyłącznie dla przyjemności i dobrej zabawy. Wybierz takie ćwiczenia, których wykonywanie będzie sprawiało Ci radość. Nudzisz się na siłowni, a stepper i orbiterek to dla Ciebie jakieś dziwaczne urządzenia? Zumba i aerobik z pewnością okażą się bardziej dynamiczne i energetyzujące. Jesteś osobą spokojną – zrelaksujesz się na jodze lub na basenie. Nie ważne co wybierzesz, ważne, żeby było to dopasowane do Twojego charakteru i preferencji. Próbuj różnych dyscyplin sportowych, w końcu znajdziesz taką, która będzie dla Ciebie stworzona!

Towarzystwo

Ten punkt wiąże się z powyższym. W towarzystwie jest po prostu raźniej, ćwiczenia stają się przyjemniejsze, trening mija szybciej, człowiek nie skupia się tak bardzo na niechęci do wysiłku fizycznego, a i pod ręką znajduje się osoba, która w chwilach kryzysu da motywującego kopa. W dodatku wspólne ćwiczenia to znakomity sposób na pogłębienie relacji z partnerem, rodzeństwem czy koleżanką.

Jeśli jednak należysz do osób, które nie lubią ćwiczyć w większym gronie, nie zmuszaj się do tego. Być może okaże się, że czas, który przeznaczasz na sport, będzie dla Ciebie jedynym momentem do bycia sam na sam ze sobą. Chwilą relaksu, wytchnienia i niczym niezakłóconych rozmyślań.

Urozmaicenie

Podobno najgorsze co może się przytrafić, to popadnięcie w rutynę. Znudzenie i monotonia potrafią skutecznie zniechęcić do wykonywanej czynności, dlatego warto pomyśleć o tym, żeby trening nie wyglądał zawsze tak samo. Dobrym rozwiązaniem może okazać się przeplatanie ze sobą kilku różnych dyscyplin sportowych oraz zmiana otoczenia, pory lub dnia treningu. Świetnym urozmaiceniem jest również ćwiczenie przy dźwiękach ulubionej muzyki, która da Ci dodatkowy zastrzyk energii i wprawi w odpowiedni nastrój.

Wprowadzenie powyższych elementów do planu treningowego z pewnością przyniesie oczekiwane rezultaty oraz pozwoli na systematyczne uprawianie sportu. Pamiętaj, że według licznych badań przyjemność z bycia aktywnym pojawia się dopiero po pewnym czasie. Trochę wody w rzece musi upłynąć zanim polubisz sport, tym bardziej, jeśli nie wyrosłeś wśród osób propagujących aktywne spędzanie czasu. Nawyki robią swoje, ale je na szczęście można zmienić.

Ocena: 0