Informacje
Odpowiednie wyposażenie jest ważne nie tylko ze względów wizualnych, ale przede wszystkim ma za zadanie zapewnić maksymalny komfort i bezpieczeństwo wykonywanych ćwiczeń. Źle dobrane obuwie lub strój mogą uprzykrzyć wizytę na siłowni i zniechęcić do jej ponownego odwiedzenia. Dzięki naszej liście będziesz cieszył się podnoszeniem ciężarów bez zbędnego martwienia się o to, czy jesteś przygotowany na każdą sytuację.
 

Pozytywne nastawienie

Pozytywne nastawienie pomoże Ci szybko oswoić się z nowym miejscem i nową aktywnością fizyczną. Doda Ci pewności siebie oraz energii do wykonywania kolejnych serii ćwiczeń. Nie myśl w ogóle o tym, jak wypadniesz na siłowni i czy Twoje umiejętności dorównają umiejętnościom jej stałych bywalców. Skupianie się na negatywnych aspektach pozbawi Cię radości, którą dają ćwiczenia. Zapomnij o skrępowaniu i skup się na własnym treningu! Daj z siebie wszystko! Jest moc!

Torba

Powinna być na tyle duża, aby pomieścić wszystkie niezbędne akcesoria treningowe. Dodatkowym plusem będą przegródki lub zamykane na zamek kieszenie boczne, umożliwiające przechowywanie rzeczy, które powinny być od siebie oddzielone. Możesz tam na przykład wrzucić butelkę wody i posiłek potreningowy lub artykuły higieniczne. Zwróć również uwagę na komfort użytkowania torby sportowej. W końcu będzie Ci ona towarzyszyć na każdym treningu, więc dobrze byłoby, gdyby noszenie jej na ramieniu było jak najmniej uciążliwe.

Jeśli nie przepadasz za torbami treningowymi, możesz poszukać wygodnego i solidnie wykonanego plecaka. Pamiętaj, że zarówno plecak, jak i torba mogą okazać się przydatne w innych sytuacjach, np. podczas wakacyjnych wypraw.

Strój i wygodne obuwie

Wygodne buty oraz odpowiednio dopasowany strój są podstawą udanego i bezpiecznego treningu. Buty powinny nie tylko ochraniać stopy, ale również gwarantować wsparcie i stabilność oraz zabezpieczać przed poślizgnięciem. Ważne jest, aby były przeznaczone do danego rodzaju aktywności fizycznej. Przychodzenie na siłownię w butach do biegania, tenisówkach lub klapkach nie jest najlepszym pomysłem i może skończyć się poważną kontuzją. Jeśli potrzebujesz odpowiedniej wentylacji stóp, wybierz model z oddychającą siateczką.

W przypadku stroju treningowego najważniejsze jest, aby nie krępował ruchów, był wygodny i wykonany z przewiewnych materiałów. Dres, T-shirt, koszulka bez rękawów, spodenki, legginsy – kombinacja tych elementów jest dowolna i jedynie od Twoich osobistych upodobań zależy, jaki zestaw wybierzesz. Nie zapomnij również o skarpetkach, które ochronią stopy przed nieprzyjemnymi obtarciami i pęcherzami oraz pomogą odprowadzić nadmiar potu. Z kolei Panie powinny zaopatrzyć się przynajmniej w jeden solidny, dobrej jakości biustonosz sportowy, dzięki któremu piersi pozostaną na swoim miejscu oraz zachowają jędrność i sprężystość.

Rękawiczki

Rękawiczki są niezbędne, jeśli zamierzasz podnosić sztangi i hantle z większym obciążeniem – zapobiegają powstawaniu odcisków oraz zapewniają pewny chwyt, gdy dłonie są mokre od potu. Zadbaj o to, by były dobrze dopasowane do dłoni. Zbyt ciasne lub zbyt luźne ograniczą ruchy dłoni i nie pozwolą na komfortowy uchwyt ciężarów.

Ręcznik

Ręcznik jest niezbędny do utrzymania higieny. Możesz go wykorzystać do ocierania potu lub, jeśli siłownia nie jest wyposażona w papierowe ręczniki i płyn dezynfekcyjny, do rozkładania na macie, ławce lub maszynach do ćwiczeń, w miejscu, gdzie stykają się one ze spoconym ciałem. Do higieny osobistej i do utrzymywania czystości przyrządów zaleca się stosowanie oddzielnych ręczników.

Artykuły higieniczne

Nawet jeśli nie zamierzasz skorzystać z prysznica w klubie, podstawowe artykuły higieniczne pomogą Ci na szybkie odświeżenie się po intensywnym treningu. Do kosmetyczki spakuj mydło, żel pod prysznic, antyperspirant, szampon, nawilżane chusteczki higieniczne oraz inne kosmetyki, które uznasz za potrzebne. Jeśli jednak zdecydujesz się na wzięcie prysznica, nie zapomnij o klapkach kąpielowych! Dzięki nim uchronisz się przed niechcianą grzybicą stóp.

Woda i posiłek potreningowy

Odpowiednie nawodnienie w trakcie ćwiczeń i po ich zakończeniu jest niezwykle istotne dla efektywnej pracy mięśni i całego organizmu. Najlepsza do tego celu będzie niegazowana woda mineralna. Osobom początkującym, których trening nie wymaga ogromnego wysiłku, nie poleca się napoi izotonicznych. Pamiętaj również, że po treningu organizm potrzebuje odpowiedniej ilości białka, węglowodanów, witamin i składników mineralnych. Jeśli nie masz możliwości spożycia pełnego posiłku, zadbaj, żeby mieć pod ręką przekąskę (banana, suszone owoce, orzechy) lub odżywkę potreningową.

Odtwarzacz mp3

Dla wielu osób muzyka jest nieodłącznym elementem treningu. Jeśli nie odpowiadają Ci kawałki lecące z głośników w sali ćwiczeń, możesz skomponować własna playlistę i nagrać ją na odtwarzacz mp3. Zobacz również naszą składankę do ćwiczeń w domu!

Ocena: 0